Bylinky na hubnutí

Bylinky pomáhají hubnout, je to pravda? Zhubnout lze pouze dvěma způsoby a to aktivním pohybem či sportem a zdravou, vyváženou stravou. Zázračné bylinky, ze kterých si připravíme nápoj a zhubneme bohužel neexistuje.  Na druhou stranu máme k dispozici bylinky, jež pomáhají urychlit proces ztráty tělesné hmotnosti. Pojďme se podívat na některé z nich.

Skořicový čaj

Potřebujeme jen lžičku mleté skořice, jeden kousek celé skořice a vodu. Mletou skořici povařte ve vodě a vlijte do hrnku, do nějž vložíte celou tyčinku skořice, a nechte odstát zhruba 15 minut. V případě potřeby sceďte a pijte 1 – 2 šálky denně.

Zelený čaj se zázvorem

Účinky zelených čajů na úbytek tělesné hmotnosti jsou otázkou dlouhých výzkumů a studií. Kofein urychluje jistým způsobem metabolismus a tudíž vede ke ztrátě tuku. Katechiny jsou považovány spíše za antioxidační flavonoidy, nicméně pomáhají snížit vstřebávání tuků přes střevní tratě. Theanin pomáhá uvolňovat dopamin, chemické látky činící tělo šťastné a uvolněné.

Pokud zelený čaj obohatíte plátkem zázvoru, tak ještě vylepšíte trávicí procesy. Zelený čaj s mletým nebo jemně nasekaným zázvorem zalijeme horkou vodou (nikoliv však vroucí). Louhujeme zhruba 2 – 3 minuty a chceme-li, můžeme osladit lžíci medu. Pijeme jednou až dvakrát denně na lačno.

Jezte jablka

Jablko sice není bylina, ale obsahuje mimo jiné vlákninu a potlačuje chuť na jídlo. Požitím jednoho jablka také regulujete hladinu cukru v krvi a tím zároveň i chuť k jídlu.

Jablka obsahují pektin, který snižuje hladinu cholesterolu a zpomaluje vstřebávání sacharidů. V neposlední řadě svým přirozených obsahem sodíku napomáhají s problémem nadměrného zadržování vody.

Česnek

Pravda je, že výrazné aroma česneku je jistý společenský hendikep. Nicméně česnek  je skvělý spalovač  tuků. Proběhly pokusy s dietou, kdy jedna skupina měla dietu a přitom konzumovala česnek, zatímco druhá skupina při téže dietě česnek nekonzumovala. Výsledky byly jednoznačné a hovořily jasně ve prospěch česneku.

Lněné semínko

Že lněná semena pomáhají zlepšovat trávení, to ví lidstvo již po staletí. Jenom se donedávna nevědělo proč. Lněné semínko obsahuje velké množství vlákniny a oleje, dále obsahuje řadu enzymů, karotenu, vitamínů a velké množství nenasycených mastných kyselin. Ideální je přidat občas lžičku lněných semínek do ovesné kaše.